REGULAMIN PLACU ZABAW
obowiązujący na terenie zasobów mieszkaniowych Chorzowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej w Chorzowie

§ 1

  1. Plac zabaw jest terenem służącym zabawie, rekreacji i sprzyja aktywnemu wypoczynkowi dzieci. 
  2. Granice placu zabaw stanowi obszar wyznaczony przez Zarząd Spółdzielni.

§ 2

  1. Dzieci do lat 7 na terenie placu zabaw powinny przebywać pod opieką dorosłych. 
  2. Pełną odpowiedzialność za przebywające na placu zabaw dzieci ponoszą ich rodzice lub opiekunowie. 
  3. Osoby przebywające na terenie placu zabaw zobowiązane są do: 
    a)    zachowania porządku i prawidłowej eksploatacji urządzeń zabawowych, 
    b)    dbania i chronienia przed uszkodzeniem i dewastacją poszczególnych urządzeń znajdujących się na placu zabaw, 
    c)    pozostawienia po sobie porządku i czystości, 
  4. O wszystkich awariach/uszkodzeniach urządzeń zabawowych należy powiadomić administrację Spółdzielni. 

§ 3

Na placu zabaw zabronione jest:

  • korzystanie z urządzeń przez niedopuszczalną liczbę użytkowników, 
  • przy podchodzeniu pod urządzenie w trakcie korzystania z niego przez inną osobę, należy zachować szczególną ostrożność,
  • zaśmiecania terenu, 
  • niszczenia roślinności, 
  • dewastowania urządzeń zabawowo - rekreacyjnych oraz ogrodzeń, 
  • używania materiałów pirotechnicznych i szkodliwych substancji chemicznych, 
  • wprowadzania zwierząt, 
  • spożywania napojów alkoholowych lub zażywania innych środków odurzających, 
  • palenia wyrobów tytoniowych i papierosów elektronicznych, 
  • przebywania osób w stanie nietrzeźwym. 

§ 4

Za zdewastowany na placu zabaw sprzęt, materialną odpowiedzialność ponoszą osoby, które dokonały zniszczenia lub ich prawni opiekunowie. 

§ 5

Administracje osiedlowe Spółdzielni obowiązane są do dbania o stan techniczny placów zabaw zlokalizowanych na poszczególnych osiedlach poprzez:
a)    przeglądy stanu technicznego,
b)    naprawy i bieżącą konserwację,
c)    umieszczenie odpowiednich tabliczek informacyjnych tzw. piktogramu – zgodnie z załącznikiem nr 1. 

§ 6

Niniejszy Regulamin został przyjęty przez Zarząd Spółdzielni w dniu  15.06.2023r. 
 

DRODZY MIESZKAŃCY!!

Przekazaliśmy Państwu zawiadomienia o Walnym Zgromadzeniu Chorzowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej, które odbędzie się w dniach 19-22.05.2025r.
Niestety w tym samym czasie, do Państwa skrzynek pocztowych zaczęto kolportować anonimowe ulotki zawierające kłamliwe hasła o rzekomych nieprawidłowościach w Chorzowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej. 

Informujemy mieszkańców naszej Spółdzielni z całą stanowczością, że:

  1. Nie ma żadnego postępowania Prokuratury wobec Spółdzielni. Spółdzielnia nie przyznaje mieszkań. Spółdzielnia opiera swoją działalność na przepisach ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, a zwykłe pomówienia świadczą o braku wiedzy o jej działaniu.
     
  2. Chorzowska Spółdzielnia Mieszkaniowa jest poddawana stałej, jawnej kontroli różnych organów np.: Biegłego Rewidenta, Lustratora, które nie wykazały żadnych nieprawidłowości, wynik finansowy Spółdzielni jest dodatni.
     
  3. Kłamliwe insynuacje wobec Zarządu Chorzowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej były powielane także przed poprzednim Walnym Zgromadzeniem m.in. za pośrednictwem serwisu Facebook czy materiałów dostarczanych do skrzynek pocztowych. W efekcie ustalenia sprawcy,  osoba dokonująca pomówień, chcąc uchronić się od odpowiedzialności karnej, zamieściła w mediach oficjalne przeprosiny.
     
  4. W Spółdzielni wykonawcy wybierani są w jawnych procedurach zgodnie z obowiązującym w Spółdzielni Regulaminem, a prace wykonywane są rzetelnie i odbierane przez inspektorów nadzoru.
     
  5. Prosimy naszych mieszkańców o rozwagę i unikanie bezkrytycznego przyjmowania treści szkalujących Chorzowską Spółdzielnię Mieszkaniową. 
    Anonimowe hasła bez podpisu konkretnych osób, świadczą o ich nieprawdziwości. Zarząd zgłosił powyższą sprawę do organów ścigania.

 

Z poważaniem
Zarząd ChSM