REGULAMIN
Rady Nadzorczej Chorzowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej w Chorzowie

 


I.    POWOŁANIE I ZAKRES DZIAŁANIA RADY NADZORCZEJ

§ 1

Rada Nadzorcza Chorzowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej zwana dalej „Radą” działa na podstawie przepisów:

  1. ustawy z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze;
  2. ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych;
  3. Statutu Spółdzielni;
  4. postanowień niniejszego regulaminu.

§ 2

Rada sprawuje kontrolę i nadzór nad działalnością Spółdzielni. 

§ 3

  1. Pierwsze posiedzenie nowo wybranej Rady zwołuje przewodniczący Rady poprzedniej kadencji w terminie 7 dni od ostatniej części Walnego Zgromadzenia.
  2. Na pierwszym zwołanym posiedzeniu Rady, wybiera ona ze swego grona,    w głosowaniu tajnym, Prezydium w składzie: Przewodniczący, Zastępca Przewodniczącego, Sekretarz.
  3. Posiedzenia Rady zwołuje przewodniczący Rady, a w razie nieobecności Zastępca bądź Sekretarz Rady.
  4. Posiedzenia Rady odbywają się w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał.
  5. Posiedzenia Rady zwołuje się również na wniosek 5 członków Rady lub na wniosek Zarządu, w terminie do 2 tygodni od dnia zgłoszenia pisemnego wniosku do Prezydium Rady, z oznaczeniem w porządku obrad wnioskowanych spraw.
  6. Do obowiązków Prezydium Rady należą sprawy porządkowe związane    z działalnością Rady, w szczególności:
    1)    ustalanie terminów posiedzeń Rady, ich porządku obrad oraz nadzór nad zgodnym z regulaminem Rady trybem zawiadamiania członków Rady   o zwoływanych posiedzeniach,
    2)    nadzór nad przygotowaniem materiałów na posiedzenia Rady,
    3)    przewodniczenie posiedzeniom Rady,
    4)    nadzór nad opracowywaniem protokołów z posiedzeń Rady, 
    5)    zapewnienie właściwego przechowywania dokumentacji pracy Rady,
    6)    koordynacji pracy i posiedzeń komisji Rady.

§ 4

  1. Termin i projekt porządku obrad posiedzenia Rady ustala Prezydium Rady.
  2. Porządek obrad każdego posiedzenia przewiduje między innymi:
    1)    przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Rady;
    2)    informację z bieżącej działalności Zarządu.
  3. Jeżeli posiedzenie Rady zostało zwołane w trybie określonym w § 3 ust. 5 regulaminu Rady w porządku obrad powinny być zamieszczone oznaczone przez wnioskujących sprawy.
  4. Zawiadomienie o terminie posiedzenia Rady wraz z porządkiem obrad doręcza się członkom Rady przynajmniej na 7 dni przed wyznaczonym terminem posiedzenia. Razem z zawiadomieniem doręcza się projekty uchwał z załącznikami. Projekty uchwał powinny być parafowane pod względem formalno-prawnym przez radcę prawnego. Projekty uchwał winne zawierać uzasadnienie uchwały.
  5. Na posiedzeniu Rady przed zatwierdzeniem porządku obrad członek Rady może zgłosić przewodniczącemu uzasadniony wniosek o zmianę lub uzupełnienie porządku obrad pod warunkiem, że wniosek nie wymaga podjęcia uchwały.

§ 5

  1. W posiedzeniach Rady, prezydium Rady i posiedzeniach komisji mogą uczestniczyć   z głosem doradczym członkowie Zarządu, przedstawiciele Związku Rewizyjnego,   w którym Spółdzielnia jest zrzeszona oraz zaproszeni goście.
  2. Przez obecność w posiedzeniu Rady rozumie się także udział w posiedzeniu za pośrednictwem środków teleinformatycznych w postaci jednoczesnej transmisji dźwięku i obrazu. W takim przypadku sporządza się adnotację w protokole.
  3. Wolę udziału w posiedzeniu Rady, w formie określonej w ust. 2, członek Rady jest zobowiązany zgłosić wraz z uzasadnieniem Przewodniczącemu Rady najpóźniej na 7 dni przed wyznaczonym terminem posiedzenia Rady. Prezydium może nie wyrazić zgody na udział członka w posiedzeniu Rady w formie określonej w ust. 2. Powyższa decyzja jest ostateczna i nie wymaga uzasadnienia.
  4. Nie jest możliwy udział Członka Rady w posiedzeniu Rady w formie określonej    w ust. 2 w sytuacji gdy w porządku obrad tego posiedzenia znajduje się punkt zawierający głosowanie tajne.
  5. Członek Rady, który nie może wziąć udziału w posiedzeniu, jest zobowiązany usprawiedliwić swoją nieobecność. 

 

II.   TRYB OBRADOWANIA I PODEJMOWANIA UCHWAŁ

§ 6

  1. Uchwały Rady są ważne, jeżeli zostały podjęte przy obecności, co najmniej połowy liczby statutowej składu jej członków i były objęte porządkiem obrad. Przy obliczaniu wyników głosowania uwzględnia się tylko głosy oddane za i przeciw. W przypadku równości głosów o rozstrzygnięciu decyduje głos przewodniczącego Rady.
  2. Uchwały Rady zapadają większością głosów. Głosowanie odbywa się jawnie,   z zastrzeżeniem § 3 ust. 2.
  3. W celu przeprowadzenia głosowania tajnego Rada wybiera ze swojego grona Komisję Skrutacyjną w składzie 3 osobowym.
  4. Członkowie Rady nie mogą brać udziału w głosowaniach w sprawach wyłącznie ich dotyczących.

§ 7

  1. Z obrad Rady sporządza się protokół.
  2. Protokół oraz uchwały wraz z załącznikami podpisują obecni na posiedzeniu członkowie Prezydium.
  3. Przebieg posiedzenia jest rejestrowany. Po przyjęciu protokołu nagranie ulega niezwłocznie skasowaniu. Protokół powinien zawierać datę i numer posiedzenia, przyjęty porządek obrad, streszczenie omawianych spraw i wykaz podjętych uchwał ze wskazaniem wyników głosowań. Członkowie Rady mogą zgłaszać pisemnie poprawki lub uzupełnienia do protokołu nie później niż do posiedzenia, na którym następuje przyjęcie protokołu. 
  4. W kwestiach spornych odnośnie zapisów w protokole rozstrzyga Przewodniczący obrad po wysłuchaniu protokolanta i przesłuchaniu nagrania. Nagranie pozostaje do wyjaśnienia sprawy.
  5. Zarząd na potrzeby Rady zapewnia obsługę prawną i administracyjno-biurową.
  6. Sekretarz Rady działając z upoważnienia Prezydium Rady sprawuje nadzór nad przygotowaniem, sporządzeniem i przechowywaniem dokumentów dla Rady oraz emitowanych przez nią materiałów. Przyjmuje i dekretuje do właściwych komisji problemowych pisma kierowane do Rady. 
  7. Wraz z upływem kadencji Sekretarz poprzedniej kadencji jest zobowiązany protokolarnie przekazać dokumenty Sekretarzowi nowej kadencji.

III. KOMISJE PROBLEMOWE RADY

§ 8

  1. Rada na pierwszym posiedzeniu dokonuje wyboru w głosowaniu jawnym członków i przewodniczących 4 stałych komisji problemowych:
    1/    komisji rewizyjnej,
    2/    komisji społeczno – kulturalnej,
    3/    komisji gospodarki zasobami mieszkaniowymi,
    4/    komisji organizacyjno - samorządowej.
  2. W miarę potrzeb Rada może powołać również inne komisje dla wykonania określonych zadań, bądź łączyć komisje dla rozpatrywania spraw związanych   z zakresem działania dwóch lub więcej komisji.
  3. Każda stała komisja Rady powinna składać się, z co najmniej trzech członków. Członek Rady może być członkiem nie więcej niż dwóch stałych komisji Rady.   
  4. Komisje Rady  działają w oparciu o regulaminy i plany pracy uchwalone  przez Radę.  
  5. Komisje Rady - każda w ustalonym dla niej zakresie - są zobowiązane do przedstawienia Radzie informacji o wynikach swoich prac, a także rocznych sprawozdań.
  6. W posiedzeniach Komisji mogą uczestniczyć zaproszone  osoby nie będące członkami Rady
  7. Członek Rady może być przewodniczącym tylko jednej Komisji.

IV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 9

  1. W sprawach działalności Rady nie objętych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie: Prawo Spółdzielcze, ustawa o spółdzielniach mieszkaniowych oraz Statut Spółdzielni.
  2. Regulamin wchodzi w życie z dniem podjęcia uchwały.
  3. Tracą moc uchwała nr 10/R/2018 z dnia 24 października 2018 roku w sprawie Regulaminu Rady Nadzorczej Chorzowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej oraz uchwała w sprawie Regulaminu Biura Rady Nadzorczej Chorzowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej.     

 

Regulamin został przyjęty uchwałą nr 4/R/2021 Rady Nadzorczej Chorzowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej z dnia 24 marca 2021r.

Zmieniony Uchwałą Rady Nadzorczej nr 18/R/2022 z dnia 31 sierpnia 2022r.
 

DRODZY MIESZKAŃCY!!

Przekazaliśmy Państwu zawiadomienia o Walnym Zgromadzeniu Chorzowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej, które odbędzie się w dniach 19-22.05.2025r.
Niestety w tym samym czasie, do Państwa skrzynek pocztowych zaczęto kolportować anonimowe ulotki zawierające kłamliwe hasła o rzekomych nieprawidłowościach w Chorzowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej. 

Informujemy mieszkańców naszej Spółdzielni z całą stanowczością, że:

  1. Nie ma żadnego postępowania Prokuratury wobec Spółdzielni. Spółdzielnia nie przyznaje mieszkań. Spółdzielnia opiera swoją działalność na przepisach ustawy o spółdzielniach mieszkaniowych, a zwykłe pomówienia świadczą o braku wiedzy o jej działaniu.
     
  2. Chorzowska Spółdzielnia Mieszkaniowa jest poddawana stałej, jawnej kontroli różnych organów np.: Biegłego Rewidenta, Lustratora, które nie wykazały żadnych nieprawidłowości, wynik finansowy Spółdzielni jest dodatni.
     
  3. Kłamliwe insynuacje wobec Zarządu Chorzowskiej Spółdzielni Mieszkaniowej były powielane także przed poprzednim Walnym Zgromadzeniem m.in. za pośrednictwem serwisu Facebook czy materiałów dostarczanych do skrzynek pocztowych. W efekcie ustalenia sprawcy,  osoba dokonująca pomówień, chcąc uchronić się od odpowiedzialności karnej, zamieściła w mediach oficjalne przeprosiny.
     
  4. W Spółdzielni wykonawcy wybierani są w jawnych procedurach zgodnie z obowiązującym w Spółdzielni Regulaminem, a prace wykonywane są rzetelnie i odbierane przez inspektorów nadzoru.
     
  5. Prosimy naszych mieszkańców o rozwagę i unikanie bezkrytycznego przyjmowania treści szkalujących Chorzowską Spółdzielnię Mieszkaniową. 
    Anonimowe hasła bez podpisu konkretnych osób, świadczą o ich nieprawdziwości. Zarząd zgłosił powyższą sprawę do organów ścigania.

 

Z poważaniem
Zarząd ChSM